- Meble szkolne
- Pomoce dydaktyczne
- Nauczanie wczesnoszkolne-plansze
- System edukacji PALETA
- Nauka czytania i pisania
- Nauka liczenia
- Gry i układanki
- Zabawy ruchowe
- Logopedia
- Język polski - plansze
- Język polski - inne pomoce
- Portrety wybitnych Polaków
- Matematyka - plansze
- Matematyka - inne pomoce
- Języki angielski
- Język niemiecki
- Historia/WOS - plansze
- Historia - iinne pomoce
- Biologiia/przyroda - plansze
- Biologia - modele
- Biologia. Modele Ecotone.
- Mikroskopy
- Ekologia
- Geografia
- Nauka o ziemi
- Fizyka
- Chemia
- Muzyka
- Plastyka
- pierwsza pomoc przedmedyczna
- Technika - BRD
- Edukacja do życia w rodzinie
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Sprzęt różny
- Język angielski
- Logistyka plansze
- Meble biurowe
- Sprzęt sportowy
- Meble metalowe
- Druki szkolne
- Multimedia
- Artykuły biurowe
Studnia Jakuba
Studnia Jakuba to materiał edukacyjny dla dzieci i młodzieży. Uczy cierpliwości i zręczności, doskonali koncentrację uwagi. Składa się z 60 drewnianych drążków w sześciu kolorach o średnicy 10 mm i długości 180 mm oraz jednej drewnianej kostki z kolorowymi ściankami. Drążki służą do odtwarzania, poprzez układanie kształtów liter, cyfr, znaków, figur geometrycznych. Umożliwiają tworzenie wielu własnych gier, poprzez zliczanie, przyporządkowywanie kolorom wartości. Są doskonałym materiałem do zabaw: układania drążków jeden na drugim, budowania własnych konstrukcji, wystukiwania rytmów i wielu innych.
Przykład 1. Budowanie Studni Jakuba.
Uczestnicy zabawy, ( co najmniej dwóch graczy) otrzymują równe ilości drążków, następnie rzucają po kolei kostką i układając drążki budują Studnię, tak, aby nie zburzyć jej konstrukcji. W przypadku, jeśli któremuś z graczy spadną drążki ze studni zabiera wszystkie, które dotknęły podłoża. Wygrywa ten, który pierwszy pozbędzie się swoich drążków. Pozostali uczestnicy zabawy zliczają drążki, które im pozostały i sumują nadane drążkom wartości, np.: czerwony &ndash 10 pkt., niebieski &ndash 8 pkt., fioletowy &ndash 6 pkt., zielony &ndash 4 pkt., pomarańczowy &ndash 2 pkt., żółty &ndash 1 pkt.
Przykład 2. Odszukiwanie figur geometrycznych.
Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem do odtworzenia. Po ułożeniu wzoru odnajduje jak najwięcej figur geometrycznych, nazywa je i wskazuje części wspólne. ( galeria nr 1 ).
Przykład 3. Odtwarzanie kształtów.
Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi cyframi, literami lub znakami. Zadanie polega na ich odtworzeniu. ( galeria nr 2 ).
Przykład 4. Poprawianie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu wzoru przy pomocy drążków, eliminując występujące w nim błędy. ( galeria nr 3 ).
Przykład 5. Rozbudowywanie wzorów.
Na bazie prostej figury geometrycznej dziecko tworzy układankę przedstawiającą konkretny przedmiot. ( galeria nr 4 ).
Dlaczego właśnie Zabawy Twórcze. W dzieciństwie występują tzw. fazy wrażliwości, w których dzieci są szczególnie podatne na określone czynniki charakterystyczne dla rozwoju ogólnego i psychicznego.
Lecz ta szczególna wrażliwość dzieci na optymalny rozwój jakiejś bardzo prostej zdolności lub jakiegoś aspektu ich osobowości wygasa bezpowrotnie.
Lena i Borys Nikitinowie poddali badaniom ponad 5 000 dzieci i udowodnili naukowo tezę Marii Montessori o bezpowrotnym wygaśnięciu możliwości wykorzystania efektywnego rozwoju zdolności dziecka.
Tym samym potwierdzili oni prawdziwość starego przysłowia, &bdquoCzego się Jaś nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał".
Ogromna szkoda, jeżeli rodzice, nauczyciele i wychowawcy nie dopilnują właściwego czasu, przekreślając bezpowrotnie tę niepowtarzalną szansę efektywnego rozwoju zdolności dziecka.
Wydawnictwo Epideixis
 
 
|