- Meble szkolne
- Pomoce dydaktyczne
- Nauczanie wczesnoszkolne-plansze
- System edukacji PALETA
- Nauka czytania i pisania
- Nauka liczenia
- Gry i układanki
- Zabawy ruchowe
- Logopedia
- Język polski - plansze
- Język polski - inne pomoce
- Portrety wybitnych Polaków
- Matematyka - plansze
- Matematyka - inne pomoce
- Języki angielski
- Język niemiecki
- Historia/WOS - plansze
- Historia - iinne pomoce
- Biologiia/przyroda - plansze
- Biologia - modele
- Biologia. Modele Ecotone.
- Mikroskopy
- Ekologia
- Geografia
- Nauka o ziemi
- Fizyka
- Chemia
- Muzyka
- Plastyka
- pierwsza pomoc przedmedyczna
- Technika - BRD
- Edukacja do życia w rodzinie
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Sprzęt różny
- Język angielski
- Logistyka plansze
- Meble biurowe
- Sprzęt sportowy
- Meble metalowe
- Druki szkolne
- Multimedia
- Artykuły biurowe
Mozaika w kartonowym opakowaniu
MOZAIKA to zabawa edukacyjna przeznaczona dla dzieci i dorosłych od 3 do 100 lat. Rozwija twórcze umiejętności dziecka, ponieważ z klocków Mozaiki można komponować wiele wzorów, zróżnicowanych pod względem ilości, kształtu, koloru klocków i rodzaju figur geometrycznych. Służy doskonaleniu takich cech, jak: koncentracja, umiejętność analizowania, tworzenie logicznych struktur i kombinacji. W zabawie z Mozaiką podstawową wartość stanowi obserwowanie w połączeniu z manipulowaniem, możliwość obrysowywania i odwzorowywania.
MOZAIKA to 40 drewnianych klocków, trójkątów i rombów: czerwonych, zielonych, niebieskich, żółtych i pomarańczowych. Do kompletu klocków opracowana została książeczka z serią czterdziestu ośmiu wzorów o wzrastającym stopniu trudności w połączeniu z przemyślaną kombinacją kolorów.
Przykładowe formy zabaw z mozaiką:
Przykład 1. Wyszukiwanie figur i form - gra.
Każde dziecko otrzymuje komplet klocków i kartkę z wzorem do ułożenia. Po ułożeniu wzorów dzieci odnajdują w nich jak najwięcej figur geometrycznych lub innych form, które następnie nazywają. Zwycięża dziecko, które odszukało i opisało najwięcej figur.  (galeria nr 1) .
Przykład 2. Poprawianie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu poprawnego wzoru, eliminując występujące w nim błędy. ( galeria nr 2 ).
Przykład 3. Rozbudowywanie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem, musi rozbudować wzór i opowiedzieć o nim. ( galeria nr 3 ).
 Przykład 4. Dokańczanie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z fragmentem wzoru. Zadanie polega na dokończeniu wzoru i uzasadnieniu swojego wyboru. ( galeria nr 4 ).
              
            
Dlaczego właśnie Zabawy Twórcze. W dzieciństwie występują tzw. fazy wrażliwości, w których dzieci są szczególnie podatne na określone czynniki charakterystyczne dla rozwoju ogólnego i psychicznego.
Lecz ta szczególna wrażliwość dzieci na optymalny rozwój jakiejś bardzo prostej zdolności lub jakiegoś aspektu ich osobowości wygasa bezpowrotnie.
Lena i Borys Nikitinowie poddali badaniom ponad 5 000 dzieci i udowodnili naukowo tezę Marii Montessori o bezpowrotnym wygaśnięciu możliwości wykorzystania efektywnego rozwoju zdolności dziecka.
Tym samym potwierdzili oni prawdziwość starego przysłowia, &bdquoCzego się Jaś nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał".
Ogromna szkoda, jeżeli rodzice, nauczyciele i wychowawcy nie dopilnują właściwego czasu, przekreślając bezpowrotnie tę niepowtarzalną szansę efektywnego rozwoju zdolności dziecka.
Wydawnictwo Epideixis